Vásárlási szokások a férfiak esetében

Vásárlási szokások a férfiaknál!

Vásárlási szokások a férfiak esetében

A nemi alapú vásárlási szokások sokféle tanulmányt ihlettek az elmúlt években. Nagyjából fele-fele alapon megerősítve, illetve megcáfolva, hogy a férfitársadalom számára nyűg a boltba járás.

Mára már teljesen beivódott a közgondolkodásba, hogy a nők több időt töltenek a boltokban, különösen a ruházati cikkeket forgalmazó áruházakban. Ráadásul ruhaneműre többet is költenek és gyakoribb időközönként, mint az erősebbik nem tagjai. Sőt, a mérték és a gyakoriság egyenes arányban növekszik az újabb generációknál. A ruházati cikkekre és lábbelikre fordított háztartási költségek, a válság okozta megtorpanás után gyorsan növekedésnek indultak mind Magyarországon, mind az Európai Unióban.

Vajon jut-e nagyobb rész a megnövekedett tortából a férfiaknak?

Az igazság koránt sem ennyire leegyszerűsítetten fekete-fehér. A felmérések ugyanis hiába dolgoznak korrektül és szakszerűen összeválogatott népesség-eloszlással, ez pusztán torzított lenyomata a valóságnak. Annál, hogy órában számolva ki tölt kevesebb időt az üzletekben, jobban számít a személyiségtípus, a kor, a kereset és az élethelyzetek.

Egy-két generációval ezelőtt, anyáink és nagyanyáink korában még nem számított annyira a személyes jövedelem egyéni felhasználása a vásárlási szokások terén. A keresett összeg a háztartási kasszába került, ahonnan családi munkamegosztás alapján költöttek arra, akinek szüksége volt valamire. A választék és a minőség azonban egyre nőtt. A családi kassza azonban sok esetben megmaradt és olyan kiadásokra fordítódott, mint az élelmiszerek, energia és lakásfenntartás. A zsebpénz akadálytalanul mehet a szórakozási és a hobbi, na meg a ruházati cikkek beszerzése felé.

Ezzel együtt pedig a marketingköltségek is megnőttek a ruházati cikkek javára. Az üzletek között egyre nagyobb a verseny és egyre inkább nő az igény, hogy magán a terméken túl is legyen vonzóerő, ami behajtja az embereket a boltokba. A nők számára megjelent társas elfoglaltságként vagy egyedüli programként a shoppingolás.

Ugyanakkor beszélhetünk-e hasonlóról a férfiak esetében?

Néhány vásárlási szokások tanulmány szerint bár a nők többször shoppingolnak és nagyobb termékválasztékkal is rendelkeznek bizonyos cikkek esetében, gyakran térnek haza üres kézzel. Ezzel szemben a férfiak kevesebb időt töltenek az üzletekben és célirányosan vásárolnak. A költés viszont azonos volumenű mindkét esetben: ha egy áru jobb minőségű, kívánatosabb vagy divatosabb, többet költünk rá nemtől függetlenül. Bár mindkét vásárlási formát tekinthetjük shoppingolásnak, a férfiak és a nők szokásai ebben az esetben eltérnek.

Tehát a férfiak más időbeosztásban és más módokon jutnak hozzá kedvenc darabjaikhoz. Ők is ugyanúgy keresgélnek az újdonságok és a minőségi holmik között. Az aktuális divatok, a személyiségre szabható ruházatok és kiegészítők, gépkocsik és háztartási eszközök, szerszámok hasonlóan keltik fel az erősebbik nem ingerenciáját.

Vajon átjárható-e ez a határmezsgye? Főleg a női terepnek számító fehérneműk esetében?

Miért is ne? A ruházat és általában a megjelenést javító kiegészítők a férfiak számára is szükségesek. Ráadásul ez a terület sokkal inkább megkívánja a személyes jelenlétet a praktikum miatt, mint az internetről való rendelés. Bár utóbbiakat már jócskán megkönnyítik a visszaküldéses és applikációs rendszerek. Sőt a megújult Bonatti fehérnemű webáruháza most még kényelmesebbé és letisztultabbá teszi a keresgélést!

Éppen ezért a 16 és 54 év közöttiek 73%-a rendelt már netről az Európai Unióban a vásárlási szokásokat tekintve. Csak a magyar lakosság 41%-a vásárolt internetről a 2018-as esztendőben. A fiatalabbak jellemzően ruhát és sporteszközöket. A vásárlási szokások statisztikái azonban csak az egyszeri alkalmakat is számolják és legfeljebb csak a középkorúaknál fiatalabbakra érvényes fokozottan. Az e-vásárlások tehát nem okoznak végzetes konkurenciát a boltoknak. Éppen ezért a vásárlás akár túl is léphet a célorientáltságon és igazi pasis programmá is válhat.

Az önálló férfistílus kialakítására ugyanis a legjobb megoldás a korzózás lehet, már ha nem szeretnénk előre megírt receptúrákból ,,felszerelni magunkat”. A kutatás újabb és újabb kincsek felderítésére adhat módot. A Bonatti üzletében a felkészült eladók mindenben segítenek, ugyanakkor nem másznak a vásárlók fejére sem, hiszen a legjobb választást csak ők tudhatják. Csak néha be kell nézniük az egyhangúság és megszokás egész főutcákat elfoglaló márkás holmiai mögé és az alternatívákkal tűzdelt keresztutcák felé venni az irányt. Saját férfistílusunkat és kényelmes viseleteinket mindenkinek önmagának kell felderíteni!

Ez a fehérneműkkel sincsen másképp, jobban mondva nem kéne, hogy másképpen legyen. Az egyszerre sokat és egyenszínű megoldásokat túlhaladta már az idő.

Új, kényelmesebb anyagú boxereket, vicces, vagy éppen kellemes mintás fecskéket egész nyugodtan merjünk beszerezni. Nincs ez másképp a hideg idő miatt a pizsamákkal sem. A fehérneműbolt nem csak azok előtt áll nyitva, akik ajándékozni szeretnének párjuknak. Sőt a férfiasság sem kérdőjeleződik meg általa. Az igényes színösszeállítás és a személyes kedvencek köre a fehérneműk között is ott leledzik. Mindössze át kell lépni a láthatatlan határt! 

Oszd meg ezt a bejegyzést!